Min nya bok med inskolningstips

Min nya bok med inskolningstips
En e-bok med råd och tips till föräldrar och vårdnadshavare om att börja förskolan. Boken hittar du som e-bok på Adlibris. Följ den här länken: https://www.adlibris.com/se/e-bok/att-borja-forskolan-9789177393023

Tuesday, August 20, 2019

Kvinnosjukdomen ME, finns den?

Kvinnosjukdomen ME, finns den?
Jag gör en arbetsförmågeutredning nu och min läkare där sa att jag troligtvis har ME-kroniskt trötthetssyndrom.
Ingen vanlig läkare vill ställa den diagnosen eftersom det finns för lite forskning och studier om det. Undrar varför? Kan det vara för att det är en kvinnosjukdom kanske.
Läkaren ville jag skulle gå privat och få diagnosen där varje besök kostar tusenlappar. Tror inte det. Dessutom finns det inget botemedel.
Hur kan det vara såhär i jämställda Sverige att jag som kvinna inte kan få en diagnos jag har?

No comments: