Min nya bok med inskolningstips

Min nya bok med inskolningstips
En e-bok med råd och tips till föräldrar och vårdnadshavare om att börja förskolan. Boken hittar du som e-bok på Adlibris. Följ den här länken: https://www.adlibris.com/se/e-bok/att-borja-forskolan-9789177393023

Thursday, August 1, 2019

Julpyssel

Ett inlägg från 2007: 

I söndags var vi och julpysslade i Råda kyrka. Tilda och Adrian bakade pepparkakor, gjorde fina julkort, apelsiner med nejlikor, strutar, smällkarameller och knäckebröd med torkade apelsiner, kanelstång, mistellöv, halm och en grankotte. Jättefina saker blev det. Vi var på bushuset också men dit åker vi inte fler gånger för det var för mycket barn. Lekpalatset i Kållered är bättre. Adrian och Tilda fick träffa Spiderman i alla fall. I lördags var vi på teater. Drömskafferiet med Markatta. Adrian hade svårt att sitta stilla så länge. Tilda tyckte det var roligt fast hon också tycker det är jobbigt att sitta stilla så länge.

Idag är jag hemma med Tilda och Adrian. Tilda hade feber inatt. Hon har hostat i ett par veckor nu så jag blev inte så förvånad. Jag var på Ikea igår och kunde inte låta bli att köpa en jättestor julgranskula. De såg så fräcka ut. Jag hängde den i mittenfönstret i vardagsrummet. Tilda tycker vi ska ha sådana i julgranen men det kan bli lite dyrt eftersom de kostar 80 kr styck. Adrian ligger i badet jusn nu och leker med sina hajar och sin dykargubbe. Hajarna har blivit fångade i en bur. Tilda har vattenlek i köket och tar skum i håret och låtsas att det är hårmousse. Tilda och Adrian har gjort snöflingor idag.

Jag har gjort i ordning ett pysselbord åt dem i köket med vattenfärglåda, penslar, färgpennor och tuschpennor. Vattenfärgerna är mest populära. Både Adrian och Tilda har målat tavlor idag. Tilda tar baksidor på flingkartonger och målar tavlor på. Hon har gjort små tavlor till sina barbiedockor också.

Adrian var med på fackeltåg i lördags och han tyckte det var jätteskoj och spännande. Han fick gå med fackla i mörkret ut i skogen och lämna önskelistan till tomten och sedan grilla korv. På vägen tillbaks fick Adrian och Thony använda ficklampa. Tilda var på discobowling för första gången. Hon tyckte det var jätteskoj och sa att hon gjorde strike.

Om två veckor byter jag jobb. Då börjar jag jobba som personlig assisstent för en flicka med Down Syndrom. Detta ser jag fram emot.

No comments: